Content




Hoe korter, bondiger en eenvoudiger, hoe krachtiger je tekst. Sterke content heeft weinig woorden nodig, zonder dat dit afbreuk doet aan de inhoud. Een helder geformuleerde boodschap neem je als lezer gemakkelijk in je op. 

Een voorwaarde voor zo’n tekst is dat je als schrijver duidelijk hebt wat je doel is. en dat je leert om met zekerheid te schrijven zodat je boodschap overtuigend overkomt.

Waar je 15 jaar geleden nog pagina’s lang las, volsta je nu met enkele zinnen of met het populaire lijstje. ‘De 5 voordelen van een elektrische fiets.’ Maar waarom worden onze teksten steeds korter en hapklaar geserveerd?

Wil je leren om je content te verbeteren en je te richten op de lezer?
https://www.coplus.info

We willen meer doen in minder tijd en omdat we de hele dag door worden overladen met informatie kunnen we niet anders dan selectief zijn. Wie heeft er tegenwoordig nog tijd en energie om geconcentreerd te puzzelen waar een tekst over gaat? We hebben als lezer behoefte aan hapklare brokjes zonder dat we al teveel inspanning hoeven te leveren. We zijn een soort ‘luie lezers’ geworden.

Dit vertaalt zich in efficiency in lezen en schrijven: lijstjes met het aantal genoemde voordelen of artikelen op het internet met een vooraf genoemde leestijd. Zo weet de lezer hoelang zijn inspanning nodig is om de tekst te doorgronden.

Wil je leren om je content te verbeteren en je te richten op de lezer? Volg dan een training Schrijven voor het web. Je leest er alles over op www.writeyourcontent.com.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related Post

Lezen

LezenLezen



Bijna elke avond las ik mijn kinderen voor….Guus kuijer, Annie MG Schmidt. Ik begon eigenlijk al met voorlezen, vanaf dat ze een boek konden vasthouden: zo’n dik kartonnen exemplaar waarbij ze vrolijk sabbelden aan de ...........................